Rok 2007 - 5P
Končí projekt 5P na podporu podnikatelům v Královéhradeckém kraji
Projekt na podporu mikropodnikatelům a živnostníkům v Královéhradeckém kraji začal před dvěmi lety a jednalo se o projekt Hospodářské komory Severovýchodních Čech, který získal finanční podporu Evropské Unie v rámci dotačního programu „INTERREG IIIA-česko-polská hranice“ a zároveň byl spolufinancován Královéhradeckým krajem.
Cílem projektu „5P – poskytování potřebné příhraniční pomoci podnikatelům“ bylo především zvýšit konkurenceschopnost mikropodnikatelů a živnostníků na trhu a podpořit přeshraniční spolupráci s Polskem. V rámci projektu byly pořádány bezplatné semináře ve všech okresech Královéhradeckého kraje / celkem bylo uspořádáno 60 seminářů a workoshopů a zúčastnilo se jich 482 účastníků/, kde přednášeli odborníci z České republiky a z Polska; byly uvedeny do provozu bezplatné linky pomoci pro podnikatele, na kterých dostávali podnikatelé informace k právní, účetní, marketingové problematice včetně možnosti překladu do polského jazyka /celkem 258 návštěvníků/; webové stránky projektu se staly jedním z pilířů propagace projektu, byly průběžně aktualizovány a část stránek byla přeložena do polštiny a angličtiny /celkem stránky navštívilo 11.233 návštěvníků za období leden-listopad 2007/.
Projekt byl zajímavý i způsobem, jakým kontaktoval živnostníky a mikropodnikatele. Ve spolupráci se středními školami ekonomického zaměření vznikl tým „streetwalkerů - studentů,“ kteří nabízeli využít možnosti projektu 5P přímo v terénu. Streetwalkeři pracovali především v místě svého bydliště nebo školy – tzn. pohybovali se v terénu, který dobře znají a mohli proto osobně oslovit i podnikatele, kteří by jinak byli velice těžko oslovitelní /celkem v projektu působilo 271 studentů, na zpracování databáze se podílelo 147 studentů a oslovili celkem 7470 živnostníků a mikropodnikatelů/. Jedním z důležitých výstupů projektu bude databáze těchto podnikatelů, která bude informovat o možných obchodních partnerech u nás a v příhraničním Polsku.
A jak studenti charakterizovali „Ideálního podnikatele“? „Ideální podnikatel má být vysoce odborně zdatný, spolehlivý, čestný, pracovitý, komunikativní, dobře vystupující, schopný a ochotný riskovat.“